Laatste dag in Beijing; Tempel van de Hemel - Reisverslag uit Peking, China van Yvonne Hulskes-Vogels - WaarBenJij.nu Laatste dag in Beijing; Tempel van de Hemel - Reisverslag uit Peking, China van Yvonne Hulskes-Vogels - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Beijing; Tempel van de Hemel

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

27 Oktober 2012 | China, Peking

Ondanks dat ik vannacht om 03.00 uur mijn bed in ging, was ik vanmorgen al vroeg wakker.
Ik besluit op te staan en mijn koffer in te pakken.
De ochtend begint goed.. Waar is mijn paspoort want die heb ik toch echt nodig morgen.
Na lang nadenken en ondertussen zoelen krijg ik het heldere idee dat ik hem in mijn China boekje heb getopt. Gelukkig gevonden!
Na het aankleden en ontbijten ga ik bij de receptie mijn koffer wegen, helaas 1 kg te zwaar.

Alle boeken en schriften die ik gekocht heb eruit gehaald, die kunnen makkelijk in de handbagage. Astrid zegt nog: "Yvonne, let je op je kaartje van je kamer", dus ik leg mijn kaartje bovenop de desk van de receptie.
Koffer weer gesloten, ik wil naar boven, kaartje weg....
Godver.... Gevraagd bij de receptie of ze toevallig mijn kaartje hebben ingenomen, nee dat was niet zo. Dus ander kaartje gevraagd, boven koffer uitgeladen én weer in geladen, geen kaartje....
Terug naar de receptie -want Astrid en ik zouden naar de Tempel van de Hemel gaan - en gezegd dat er geen kaartje in mijn koffer zat en dat ik dus ook geen idee heb waar het rode kaartje is. Wat is je kamernummer vraagt het meisje, ik zeg 8705, oh zegt ze dat kaartje lag hier dat heb ik van de balie gepakt. Pff,,, gelukkig kaartje terecht en meteen maar omgeruild.

Met de metro naar de Tempel van de Hemel, deni ik waar is mijn kaartje...
NEE, niet weer... Zegt Astrid, die heb je in je portemonnee gestopt. En dat doe ik dus nooit want meestal houd ik ze in mijn hand.
Nou ik weet niet wat het moet worden vandaag, maar als het al zo gaat beginnen... Tja..

Gearriveerd bij de Tempel lopen we op ons gemak rond en genieten van hetgeen ook in de parkjes gebeurd.
Mensen zijn aan het haken, spelen een spelletje en zijn de polonaise aan het lopen. Dan moet ik als Brabander toch wel ff mee doen, we hebben niet voor niets Caranaval bij ons.. Ben meteen beroemd, want ik sta ik weet niet hoe vaak of de foto en filmpjes.
Lachen...
De tempel is wel leuk, maar niets bijzonders.
We genieten ook van het mooie weer, lopen via een zijweg terug waar het heerlijk rustig is en je de vogeltjes hoort fluiten.

We gaan ook nog naar de Tempel van de Aarde, deze is in het Ditan Park. Ook hier is het heerlijk rustig en wederom genieten we van de rust, de vogeltjes en de zon. We zijn de enige Westerse toeristen hier. Kunnen niets lezen want er staat geen woord Engels op de bordjes, maar dat maakt niet uit want As en ik hebben het onwijs naar onze zin.
Tempel van de Aarde valt erg tegen, is alleen maar een vierkant plateau. Dus van een afstand foto's gemaakt en verder niet binnen geweest. Was het entree geld niet waard, naar onze mening.
Het park zelf was super!

Terug met de metro, halen we nog wat geld bij want vanavond willen we toch nog wel even genieten van een heerlijke voetmassage.
Eerst moeten we om 19.00 uur bij het restaurant zijn waar we de eerste avond hebben gegeten met iedereen, We krijgen een afscheid diner van Marga & Johan.

Astrid en ik zijn erg moe, dus ik schrijf mijn blog nu, met mijn voeten heerlijk omhoog. Heb een luie stoel in mijn kamer staan en die nog niet gebruikt en daar zit ik.

  • 27 Oktober 2012 - 13:57

    Cora:

    Dat was waarschijnlijk het laatste reisverslag. Ik heb enorm genoten van de manier waarop je schrijft Yvonne, heel levendig. Ik zou willen dat ik er ook was! Leuk om te lezen hoe alle mensen behandeld worden, met acupunctuur, tuina en kruiden. Die kruiden dat trekt me natuurlijk ook wel. Ik geef veel massages tegewoordig met kruidenstempels , gecombineerd met voetreflex, een geweldige combinatie met goed resultaat. Ik ga morgen, zondag als jullie nog in het vliegtuig zitten, naar Yu Zu Tang met Geer - die krijgt eerst een health check - en met Angela en dan samen een voetreflex van 70 minuten.
    Ik zal dan aan jullie denken daar hoog in de wolken! Een hele goeie reis terug morgen, groetjes aan allen uit Eindhoven en ik bel je morgen/maandag wel! Liefs, Cora xxx

  • 28 Oktober 2012 - 00:33

    JAN EN WIL:

    HOI YVONNE

    NOU DAT WAS HET LAATSTE REISVERSLAG
    NEEM IK AAN,DATIS WEL EVEN AFKIKKEN
    MAAR WE HEBBEN ENORM GENOTEN WE
    WENSEN JE EEN GOEDE REIS TERUG EN TOT ZIENS
    PAP EN WIL.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 980
Totaal aantal bezoekers 18172

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Studiereis naar China

Landen bezocht: