Zomerpaleis - Reisverslag uit Peking, China van Yvonne Hulskes-Vogels - WaarBenJij.nu Zomerpaleis - Reisverslag uit Peking, China van Yvonne Hulskes-Vogels - WaarBenJij.nu

Zomerpaleis

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

24 Oktober 2012 | China, Peking

Vandaag staat er een excursie op het programma naar het Zomerpaleis.
We verzamelen weer om 9.00 uur. Als alle namen zijn opgenoemd om te kijken of we compleet zijn bedenk ik mezelf dat mijn camera nog boven ligt. Dus ik zeg tegen Astrid, ik ren ff naar boven om mijn camera te halen.
En omdat het te druk was voor de liften ren ik inderdaad naar boven.
Op de 7de etage aangekomen, ben ik toch echt wel buiten adem.
Ik loop hijgend naar mijn kamer, pak mijn fototoestel en ga met de lift terug naar beneden. Eenmaal benden heb ik alles weer onder controle....

Tegen 10.00 uur arriveren we bij het Zomerpaleis, de jas blijft in de bus want de hemel is strak blauw. Het gaat vandaag zo'n graad of 28 worden.
Een prachtige dag dus.
Later hoorde ik van Marga dat dit het eerste jaar is dat het zo'n prachtig weer is als men naar het Zomerpaleis gaat. Er is zelfs een keer bij geweest dat men winterkleding aan moest, zo koud was het toen. We hebben dus geluk!

We krijgen een lunch mee van de Subway - ik kies voor een vegetarisch broodje - een blikje drinken en zakje chips. Zelf had ik al fruit meegenomen.
Het Zomerpaleis is vele malen mooier dan de Verboden Stad.
We lopen op ons gemak en genieten van alle mooie bezienswaardigheden en uiteraard van de zon.
Het schijnt dat het Zomerpaleis, de Tuin van de Harmonieuze Eenheid, de grootste en best bewaarde klassieke Chinese tuin is.
Direct aan de privévertrekken ligt het lusthof met parken en bergen. De verschillende delen worden met elkaar verbonden door een passage, de 728 meter lange Chang Lang. Het dak maakt het tot een unieke combinatie van overdekte gang en kunstgalerie, versierd met 8.000 beschilderingen van historische, mythologische taferelen en landschappen.
Halverwege hebben we de Wanshou Shan, de Berg van het Lange Leven, beklommen. Daar staat het 41 meter hoge Paviljoen van de Boeddhistische Welriekendheid. Terug beneden staat een Marmeren Schip.

Tegen 4 uur zijn we terug in het hotel, om 17.00 uur afgesproken met Astrid om nog de laatste cadeautjes te kopen.
Om 17.00 uur ben ik nog met Astrid naar de Pearl-market geweest. Deze sluit om 19.00 uur dus toen terug naar hotel om gekochte spullen daar neer te leggen. Daarna naar het marktje op de Wanfujingstreet, deze is vlakbij het hotel.
Uiteindelijk zijn we rond 22.00 uur weer terug.
Omdat we bij de pearl-market een heerlijke cappuccino hebben gedronken met een muffin erbij, hebben we het avondeten maar voor een keer overgeslagen.
Van Astrid heb ik nog een reizigersboeddha - dit is een boeddha met een rugzak om - gekregen, echt super lief! Nogmaals bedankt Astrid, je bent een super maatje.

Morgen ga ik samen met Erna, Marion & Astrid naar het ziekenhuis wat bij de universiteit,hoort. Wij zijn een van de weinig die vier verschillende ziekenhuizen hebben gezien. En we kunnen een half uurtje langer slapen, want we worden daar om 8.30 uur verwacht.

De tijd in China is toch wel "mijn" tijd, geloof ik.
Er vallen veel dingen op zijn plek.
Ik heb de tijd van mijn leven, heb het onwijs naar mijn zin ook al zal ik blij zijn dat ik zondag Ad weer in mijn armen kan sluiten en weer lekker thuis ben.
We hebben een super leuke groep en dat ik contact ga houden met Astrid, staat als een paal boven water. Heb mijn medestudenten beter en op een andere manier leren kennen.
Kortom: TOP!


  • 24 Oktober 2012 - 23:21

    Wil:

    hoi yvonne
    wat leuk dat je het zo naar je zin heb.
    en zoveel leuke dingen zie,nou geniet
    er maar van het is zo weer voorbij,en je zie
    het waarschijnlijk nooit weer terug.
    en ik hoop dat je er veel van heb opgestoken.
    ik lees elke avond met veel plezier je verslagen.
    groetjes Wil.

  • 25 Oktober 2012 - 07:56

    Nicole:

    Hoi Zus,

    Fijn om te lezen dat je ervan geniet, en geloof inderdaad dat je je eigen daar thuis voelt, je zal er nog eens terug gaan met Ad.
    Vanavond gaat het dan gebeuren ga de tatoo laten zetten ter nagedachtenis aan onze lieve mama, ben zo benieuwd...
    nou geniet nog van de laatste paar dagen en zie je snel als je weer thuis bent.

    Liefs Nicole

  • 25 Oktober 2012 - 13:55

    Yvonne:

    Hoi zussie,

    Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien!
    Spreken snel af, kunnen we eens gaan eten met stokjes! Lachen...
    Begin de feeling te krijgen. Ene keer gaat het beter dan de andere keer. Van de week had ik het ineens door, de volgende dag was het alweer weg...

    Xx Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 18162

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Studiereis naar China

Landen bezocht: