Keizerlijk ziekenhuis en Pearl market - Reisverslag uit Peking, China van Yvonne Hulskes-Vogels - WaarBenJij.nu Keizerlijk ziekenhuis en Pearl market - Reisverslag uit Peking, China van Yvonne Hulskes-Vogels - WaarBenJij.nu

Keizerlijk ziekenhuis en Pearl market

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

22 Oktober 2012 | China, Peking

Vandaag gingen we weer naar een ander ziekenhuis. Het is het Huguosi of wel het Keizerlijk ziekenhuis. We mochten meekijken met dokter Lee Yu.

Er kwam een vrouw op het spreekuur welke 5 dagen geleden was geopereerd aan haar knie. Ze had er pinnen in gekregen. Nu had de vrouw een dikke knie met rondom vocht. Ook had de vrouw oedeem (vocht) rondom de enkels.
In Nederland zou de vrouw plas tabletten krijgen om het vocht af te voeren, hier is het een chronisch nier probleem en krijgt de vrouw een recept mee om kruiden mee te maken en te verwarmen en deze dan op de knie te leggen. Het is wel jammer dat we het eindresultaat niet zien, of de kruiden hebben geholpen. Daar ben ik dan nieuwschierig naar.

Of het jongetje dat geholpen werd aan de scheefstand van zijn hoofd. Je zag dat hij pijn had, maar gaf geen kik.
De kleine boef was ondertussen een propje aan het maken en jawel die werd naar het hoofd van de dokter gegooid die hier wel om kon lachen.

Ook vroeg de arts vroeg of we wel eens een röntgenfoto hadden beoordeeld. Nee dus, dat mochten we dan doen en wij moesten vertellen wat wij dachten wat we zagen. We hadden het allemaal goed gezien.

De arts vroeg welke Tuina grepen wij al kenden.
Toen het even rustig was vroeg hij welke handgrepen wij nog wilde oefenen en op wie hij ze voor mocht doen, dat heeft hij op mij gedaan. Kon ik meteen voelen hoe hard/diep de grepen toe gepast moeten worden. Ik kan jullie vertellen dat wij veel te soft werken! Erg leerzaam.

Vanmiddag ook weer een leuke les gehad van professor Wang Tong.
We hebben de afsluitende grepen geleerd, met afsluiten wordt bedoeld dat de patiënten bijna klaar zijn met de behandeling waarvoor ze komen.
Ook vanmiddag weer veel kunnen oefenen.

Na de les met Erna, Nancy, Gerrie en Wieneke naar de Pearl market geweest. Erna en ik hadden nieuwe schoenen nodig. Van mijn bergschoenen is de zool gescheurd en losgelaten. Goed afkunnen dingen.. Hopelijk zijn het fijne schoenen, maar dat weet ik morgen.

Om 18.00 uur zijn we uitgenodigd voor het diner door Kuoni. Dit vanwege alle trobbels die we hebben gehad de eerste dag toen er geen/verkeerd hotel was geregeld. Lekker gegeten.
Vandaag maar eens vroeg slapen.
Want als je de uitgang van het toilet aanziet voor glas en als je met iemand praat je denkt dat je scheel kijkt of vanavond denkt dat er mensen van een groep voor een spiegel staan/zitten en ik mezelf niet zie staan in die "spiegl"l en toch achterom kijkt waar ze nu zitten, dan denk ik dat je erg moe bent. Het kan natuurlijk ook niet anders van alle indrukken, maar toch vervelend...

• 22 Oktober 2012 - 19:56

Netty :

Hoi Yvonne, fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.
    geniet er maar van en "steek" er veel van op.
    We praten binnenkort wel weer bij. Groetjes Netty

• 22 Oktober 2012 - 22:12

Ans:

Hoi lieverd.wat een verhalen en wat een ervaring.ik kijk uit naar jou verhalen als je ze leest heb je het gevoel dat je er bij bent. Super wat mooi. Geniet je verdient het xxxx ans

• 22 Oktober 2012 - 23:48

Rianka:

Hey Yvonne, heb net je verslagen gelezen en de foto's bekeken. Geweldige ervaring en zeer leerzaam en interessant. Geniet er nog van ik ben erg benieuwd naar je verhalen. Groetjes Rianka

• 23 Oktober 2012 - 00:00

Tinus:

He Yvonne, wat maak je veel mee en wat kan ik goed voorstellen dat je s avonds kapot bent.
    Toch moet je genieten wat er te genieten valt want je doet dit maar 1 keer en slapen kan hier ook nog..haha Gaan jullie ook nog op stap s avonds een keer? lijkt me ook leuk zo allemaal samen.
    Geniet met volle teugen. Wanneer kom je terug precies? Ben benieuwd. Lieve groetjes tinus en piet