Medical hospital en Beihai park - Reisverslag uit Peking, China van Yvonne Hulskes-Vogels - WaarBenJij.nu Medical hospital en Beihai park - Reisverslag uit Peking, China van Yvonne Hulskes-Vogels - WaarBenJij.nu

Medical hospital en Beihai park

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

18 Oktober 2012 | China, Peking

Ook vandaag moeten we weer verzamelen bij de universiteit. We nemen de metro en zijn netjes om 7.55 uur op de plek van bestemming.
Vandaag mogen we in een - Toyota - busje instappen, welke ons brengt naar het Beijing Medical Hospital.
Dit ziekenhuis ligt midden in de Baochao Hutong. Kleine straatjes en als westerling moet je hier ('s avonds) niet alleen rondlopen.
Bij het ziekenhuis aangekomen blijkt het een super mooi gebouw te zijn.
Vandaag hadden we ook een arts die veel Tui Na massage geeft.
Om 11.00 uur moeten we weer weg en gaan we met het busje terug naar de universiteit.
Daar aangekomen is het lunch pauze.
Vanmiddag ook weer theorie én praktijk op de universiteit.
Was - denk ik - weer interessant.

Na de massage van gisteren voel ik me vandaag niet lekker. Er is veel los gemaakt, waar thuis geen tijd voor was, denk ik.
Heb het dan koud - dan warm af en toe zweten of kippenvel.
Kan mijn ogen iet open houden. Neus zit dicht of het loopt eruit.
Ben ook erg emotioneel.
Gelukkig heb ik een opname apparaatje en kan ik thuis de stof terug luisteren.
De praktijk heb ik nog - gedeeltelijk - gefilmd en toen we op elkaar moesten oefenen heb ik tegen Johan gezegd dat ik oversla en buiten op de trap wacht tot iedereen naar buiten komt omdat ik me niet lekker voel.
Van Johan nog wat vitamine pillen gekregen en deze genomen.
Toen Erna als een van de eerste naar buiten kwam en vroeg wat er met mij aan de hand was kwamen ook de tranen.
Ik dacht, moet dat nu hier midden in Beijing bij de universiteit en bij mensen die ik - op een paar na - niet ken?
Ja, blijkbaar is het nu de tijd om stukjes los te laten.
Heb natuurlijk ook een kl*te jaar achter de rug. En nu ik in een andere omgeving ben en dingen niet zelf in de hand heb, dan komt dit.

Na de universiteit zijn we lopend naar een - speciaal voor de Olymipische spelen? opgeknapte - Hutong gegaan.
Deze hutong ligt vlakbij of is in het Beihai Park.
Allerlei leuke straatjes met allerlei leuke dingen om te verkopen.
Ik heb een paar hele mooie kaarten gekocht om bij het China album te plakken.
Vanuit de Hutong was het nog een klein stukje lopen naar de meren. Het was al donker toen we aankwamen, maar wel erg mooi met alle lichtjes.
Ondanks dat ik met niet fit voel heb ik wel genoten. Want genieten doe ik hier elke dag. As en ik gaan wel om 19.00 uur richting hotel omdat ik echt mijn bed in wil en het wel geloof voor vandaag. Als we tijd hebben gaan we nog wel eens terug. Maar voor vandaag houd ik het voor gezien.

We dachten dat de metro bij de klokkentoren zou zijn en wilde deze terug nemen naar het hotel. Bleek het nog zeker 1.5 tot 2 km lopen zijn tot de metro. Zo zie je maar, op het kaartje lijkt iets dichtbij.... Achteraf hadden we misschien beter een taxi kunnen nemen.
Maar goed we hebben het gered en ik kan je zeggen ben nog nooit zo blij geweest om het hotel te zien...
Na een heerlijke douche ga ik mijn bed in om morgen hopelijk weer fris op te staan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 18238

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Studiereis naar China

Landen bezocht: