Op weg naar Beijing, China - Reisverslag uit Peking, China van Yvonne Hulskes-Vogels - WaarBenJij.nu Op weg naar Beijing, China - Reisverslag uit Peking, China van Yvonne Hulskes-Vogels - WaarBenJij.nu

Op weg naar Beijing, China

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

13 Oktober 2012 | China, Peking

Mijn koffer staat gepakt en ik ben klaar om te gaan.
Ad brengt mij naar het station van Eindhoven.
Bij het grenswisselkantoor haal ik mijn bestelde Yuan op. Ondertussen heeft Ad mijn spullen uit de auto gehaald en loopt met mij richting spoor 5. Daar nemen we afscheid van elkaar en gaat Ad terug naar Oirschot.

Nicole belde nog op welk perron ik vertrok want ze waren in de buurt en kwamen ook nog afscheid nemen.
Toen ik boven kwam stonden ze mij al op te wachten.
Ook klasgenoten Wieneke met haar gezin en Marion waren er. Wij sloten onszelf bij hen aan en wachten op de trein.
Deze vertrok om 13.32 uur, in Eindhoven.
Ik na afscheid van Nicole, John, Imke, Nynke & Stef en vind het heel erg lief en een grote verassing dat ze nog even mij kwamen uitzwaaien.

Klasgenoot Steffie zat al in de trein en wij gingen gezellig bij haar zitten.
OP Schiphol aangekomen chequen onze koffers in en gaan naar de juice bar waar we moeten verzamelen en Johan & Marga op iedereen wacht. Onze andere klasgenoten Erna, Gerrie & Nancy waren er ook al.
We drinken met zijn alle een kop koffie en gaan tegen de klok van 4 uur door de douane. Daar eten we nog snel wat voor we het vliegtuig in stappen.

Om 16.35 uur mogen we boarden. We kunnen dus meteen doorlopen. We vertrekken met een half uurtje vertraging omdat er problemen waren met de deur.
Rond 18.00 uur stijgen we op.

Het is 7999 km van Amsterdam naar Bejing.
Het is 8.08 uur vliegen van Amsterdam naar Bejing.
De lokale tijd in Bejing is 0.34 uur in Amsterdam is die 18.34 uur.
Tijdverschil van 6 uur. In China is het dus 6 uur later dan in Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 18284

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Studiereis naar China

Landen bezocht: