Chinese muur - Reisverslag uit Peking, China van Yvonne Hulskes-Vogels - WaarBenJij.nu Chinese muur - Reisverslag uit Peking, China van Yvonne Hulskes-Vogels - WaarBenJij.nu

Chinese muur

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

17 Oktober 2012 | China, Peking

Voor vandaag staat er een excursie op het programma en wat voor een.
Vandaag geen ziekenhuis en universiteit. Nee.... We gaan naar de Chinese muur.
Ik dacht te kunnen uitslapen, maar niets is minder waar. Ook vandaag moest ik "gewoon" om 6.00 uur opstaan. Pff da's wel vroeger dan thuis.
Om half 7 nog even met Ad zitten skypen, heerlijk om zijn stem weer even te horen en bij te kunnen kletsen.
Het belooft een mooie dag te worden met veel zon. Dus heerlijk weer voor een wandeling. De Chinese muur ligt zo'n 90 minuten buiten Beijing en dus hebben wij tijd om te zien wat er buiten Beijing gebeurt.
Wat denk je... is er een ongeluk gebeurd op de snelweg. Gelukkig konden we vrijwel meteen doorrijden.

Aangekomen bij de Chinese muur gaan we richting de kabelbaan en staan er links en rechs van de weg naar boven heel veel verkoop kraampjes. Maar eerst maar eens de muur beklimmen en als we nog tijd over hebben gaan we kraampjes kijken, afdingen en -hopelijk- goedkoop inkopen doen.
We gaan met de kabelbaan omhoog, van hier uit zie je de muur al goed.
Eenmaal op de muur wordt er eerst een groepsfoto gemaakt. Daarna loopt ieder voor zich - meestal met je maatje of in een groepje - de muur omhoog.
Ik kan niet beschrijven hoe geweldig mooi het hier is. Bij ieder bocht weer denk je dat het niet mooier kan zijn, het uitzicht niet wijdser en roep je "wauw, wat ontzettend gaaf is dit".
Ik heb enorm genoten van de toch omhoog - ook al moest je goed kijken waar je je voeten neer zet - want geen één trede is gelijk.
Ik kreeg ook enorm veel energie tijdens het lopen op de Chinese muur.
Het laatste stuk tot aan de "top", waar je niet verder mocht is afzien. Astrid en ik moesten wel een paar keer stoppen onderweg om even op adem te komen.
Het gaat stijl omhoog en is een zware klim.
Toen ik boven was heb ik dan ook hard geroepen: "Yes, i did it".
Het "afzien" was je ook weer snel vergeten want het uitzicht is fenominaal.
En eenmaal boven moest ik natuurlijk op de foto met de Chinese vlag! De vrouw van de souvenirs winkel was hier niet blij mee - en omdat we er niet voor wilde betalen - heeft ze maar even de vlag weg gehaald.
Ook op de weg terug - naar de kabelbaan - nog vele foto's gemaakt.
Met de kabelbaan naar beneden gegaan, langs de winkeltjes, op naar de bus.
Ze hadden hier van die mooie theemokken die ze bij Yu Zu Tang ook hebben.
Yu Zu Tang is een Chinese massage kliniek in Den Haag, waar is al twee keer een massage heb mogen ondergaan (voor de mensen die niet weten wie/wat Yu Zu Tang is).
Ook nog 2 Chinese poppetjes gekocht.
Flink gepingeld, wat me erg goed afging. Dus Ad dit hoef je niet meer voor mij te doen op vakantie, heb het hier ook geleerd zelf te doen. Hahaha...

Om 15.00 uur moest iedereen weer bij de bus zijn waarna we naar een Hutong zijn gegaan voor een rondtoer. We gaan met een Riksja de Hutong bekijken. We nmaken een stop om bij iemand thuis van de lokale lekkernijen te genieten. En op de fiets weer terug.
We herkenden natuurlijk de bestuurder niet meer maar hij ons wel. Hij trok mij aan mijn jas en ik moest bij hem op de fiets. Grappig!
Eenmaal terug bij de bus weer op naar het hotel om vervolgens een hapje te gaan eten. Een van mijn klasgenoten had een goedkoop (dit is echt nodig hier hahaha) restaurantje gevonden in het ANWB boekje eenmaal aangekomen was het niet echt wat we zochten en zijn we uiteindelijk bij een geweldige tent uitgekomen en zalig gegeten. Na het eten nog even een voetreflexmassage genomen, samen met Erna & Marion om de dag mee af te sluiten.

Ik heb een fantastische dag gehad, en helaas kun je op de foto's de dag niet zo goed weergeven en dus adviseer ik iedereen als je naar China kunt gaan, MOET je het echt doen.
Het is hier GEWELDIG!!

  • 19 Oktober 2012 - 20:16

    Karin:

    hoi yvon
    ik heb me al ingeschreven voor de reis naar china en als het een beetje mee zit dan ga ik in 2014
    lees elke dag je reisverslag zo heb ik een beetje het idee hoe het daar is
    nou heel veel plezier ook voor de rest die daar zijn
    groetjes uit nederland

  • 19 Oktober 2012 - 21:12

    Ans:

    De bezieling waarmee je schrijft. Ik wou dat ik een vlieg was en even bij je op de schouder kan zitten om met je mee te kunnen kijken. Super reisverslag. Ik kijk uit naar de volgende verhalen xxx ans

  • 21 Oktober 2012 - 17:22

    Cora:

    Wat kan jij levendig een verslag schrijven Yvonne! Ik zit helemaal in je verhaal en waan me een beetje in China. Prachtig uitzicht vanuit de Chinese muur. En dan die foto....met jullie witte jassen aan...geweldig! Ik had vrijdag ook al een stukje geschreven maar is blijkbaar niet goed geplaatst. Nog veel "leer" plezier, lekker eten en go with the flow! En vooral...denk TAO hé! Liefs, Cora xxx

  • 21 Oktober 2012 - 17:22

    Cora:

    Wat kan jij levendig een verslag schrijven Yvonne! Ik zit helemaal in je verhaal en waan me een beetje in China. Prachtig uitzicht vanuit de Chinese muur. En dan die foto....met jullie witte jassen aan...geweldig! Ik had vrijdag ook al een stukje geschreven maar is blijkbaar niet goed geplaatst. Nog veel "leer" plezier, lekker eten en go with the flow! En vooral...denk TAO hé! Liefs, Cora xxx

  • 21 Oktober 2012 - 17:22

    Cora:

    Wat kan jij levendig een verslag schrijven Yvonne! Ik zit helemaal in je verhaal en waan me een beetje in China. Prachtig uitzicht vanuit de Chinese muur. En dan die foto....met jullie witte jassen aan...geweldig! Ik had vrijdag ook al een stukje geschreven maar is blijkbaar niet goed geplaatst. Nog veel "leer" plezier, lekker eten en go with the flow! En vooral...denk TAO hé! Liefs, Cora xxx

  • 22 Oktober 2012 - 10:18

    Ad:

    Jouw verhaal en foto's zeggen ineens meer dan een reisbrochure...Ik wil er ook heen nu ik dit lees.
    Ach, misschien doen we dat nog wel een keertje. Ben benieuwd naar alle foto's!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 816
Totaal aantal bezoekers 18194

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Studiereis naar China

Landen bezocht: