Aankomst in Beijing, China - Reisverslag uit Peking, China van Yvonne Hulskes-Vogels - WaarBenJij.nu Aankomst in Beijing, China - Reisverslag uit Peking, China van Yvonne Hulskes-Vogels - WaarBenJij.nu

Aankomst in Beijing, China

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

14 Oktober 2012 | China, Peking

Om 8.45 uur landen wij in Beijing, China.
Gaan door de paspoort controle, pakken de koffers en gaan de bus in die op ons staat te wachten.
De koffers komen met een andere bus, die onderweg, zo blijkt stil komt te staan met pannen.
Geen probleem. We chequen vast in, in het Hanting Hotel. Tegen de tijd dat iedereen is ingechequed zijn de koffers er ook. Is de bedoeling…..

Bij het Hanting Hotel zijn we niet bekend. Geen probleem volgens Johan & Marga, dat gaat ieder jaar zo.
Na veel heen en weer gebel - zowel in China tussen hotels en Kuoni als naar Kuoni in Nederland - blijkt dat het verkeerde Hanting hotel is geboekt. Er blijkt nog een Hanting hotel in dezelfde (?) straat te staan.

Ondertussen zijn we enkele uren aan het wachten - in het buiten het hotel - tot dat duidelijk wordt wat er verkeerd is gegaan.
Erg vervelend allemaal! Maar we krijgen koffie, koeken, water en brood met jam van het hotel en worden in een andere ruimte dan de lobby geplaatst.
Als ook de koffers arriveren is er nog steeds geen duidelijkheid waar wij vannacht overnachten!

Omdat Hans vorig jaar ook al is mee geweest krijgt hij van Johan & Marga de opdracht ons een beetje wegwijs te maken in de Wangfujing Avenue.
Johan & Marga regelen ondertussen een ander hotel…..

Tegen 16.30 uur zijn we terug in het hotel.
Ondertussen is er geregeld dat wij met zijn allen in een heel ander hotel - het Chong Wen Men Hotel - gaan verblijven voor één nacht.

Hans had op verzoek van Johan & Marga een restaurant geboekt en daar werden we tussen 17.00 uur en 17.30 uur verwacht.
We laten de koffers staan en lopen naar het restaurant. Daar eten we én Chinees én erg lekker. We zijn niet voor niets in China, natuurlijk.

Na het diner terug naar het hotel.
Koffers in de bus en op naar het Chong Wen Men Hotel.
Hier bleek het wel geregeld te zijn, waardoor we rond 20.00 uur in het hotel zijn.

Morgen om 6.00 uur loopt de wekker af en gaan we naar het ziekenhuis van Bejijng én naar de universiteit.
Het is nu 22.00 uur en ik ga slapen want ik ben dood moe.

• 18 Oktober 2012 - 18:54

Jessica:

Wat een eng eten heb je daar zeg. gelukkig is alles goed gekomen met het hotel, wat een toestand zeg....